De laadtag werkt niet bij de laadpaal thuis, wat nu?

Werkt de laadtag niet bij jouw laadpaal? Dit kan verschillende oorzaken hebben.


Laadtag wordt niet gelezen

Hoor je geen geluidssignaal als je deze voor de kaartlezer houdt? Dan wordt de laadtag niet gelezen.

  1. Werkt de laadtag wel bij andere laadpalen? Als dit niet het geval is, kan de laadtag defect zijn. Neem contact op met de leverancier van de laadtag: Athlon via charge.nl@athlon.com of 036 547 42 80 (werkdagen tussen 09.00-17.00 uur).
  2. Als de laadtag bij andere laadpalen wel werkt, dan is mogelijk de kaartlezer van je laadpaal defect. Neem contact op met Groendus via +31 85 02 90 148 of athlon@groendus.nl

Laadtag wordt gelezen, maar laden start niet

Wordt de tag wel gelezen, maar verschijnt er een rood kruis op het scherm met de melding 'ongeldige kaart' of knippert het lampje van je laadpaal rood? De laadtag wordt niet geaccepteerd. Dit kan er aan de hand zijn:

  1. Is de laadtag net geactiveerd? Het kan ongeveer een dag duren voordat je nieuwe laadtag in de database staat en kan worden gebruikt;
  2. Heb je in de Mijn Omgeving ingesteld dat je laadpaal geen publieke laadpassen accepteert? Je laadpaal accepteert met deze instelling alleen laadpassen die jij instelt. Log in op de Mijn Omgeving om je laadpas of -tag toe te voegen;
  3. Wordt je laadtag ook niet geaccepteerd bij andere laadpalen? Mogelijk is je laadtag geblokkeerd, neem contact op met de leverancier van de laadtag: Athlon via charge.nl@athlon.com of 036 547 42 80 (werkdagen tussen 09.00 - 17.00 uur).
  4. Er zijn veel verschillende leveranciers van laadpassen, maar niet alle laadpassen worden op alle laadpalen geaccepteerd. Kijk hier voor een overzicht van alle laadpassen die je kunt gebruiken op jouw laadpaal thuis.
Is je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback Er ging iets mis bij het verwerken van je feedback